söndag 13 december 2009

Decoupage

Nu har jag försökt mig på decoupage på tyg! Det gick sådär. Det var skitsvårt att få servetten slät. När jag försökte gick den bara sönder så jag gav upp och lät den vara skrynklig. Ännu har jag dock inte strukit tyget, så kanske ser det aningen bättre ut efter det. I vilket fall är tanken att tyget ska användas till bakduk då jag inte äger nån utan brukar använda en kökshandduk (som alltid blir tok-kladdig när jag bakar). Tror jag ska försöka mig på decoupage på papper nästa gång, kanske klär jag in en pärm. Hittade en sida med en massa fina vintagebilder som jag tänkte att man kanske kunde använda. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...