fredag 2 april 2010

Äggskalsljus


Nu har jag provat på att göra äggskalsljus! Jag brydde mig inte om att färga skalet, men tycker att det blev fint ändå. Dessutom matchar stearinet äggkoppen! En beskrivning av hur man gör egna blockljus finns här och nedan finns en beskrivning av hur man gör äggskalsljusen.

Gör så här:
1. Kläck ägget och var noga med att bara den översta delen tas bort.
2. Smält stearin i en konservburk som du lägger i en kastrull med sjudande vatten.
3. Sätt en veke med en bottenplatta i metall (finns att köpa i hobbyaffärer) på äggskalets botten.
4. Häll i stearin och se till så att veken inte lägger sig mot kanten. Ibland får man hålla i den tills stearinet har stelnat lite.
5. Låt stelna.

1 kommentar:

  1. Åh vilken rolig idé! Det där måste jag prova sen till påsk! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...