lördag 10 april 2010

Tygkruka med spets

Jag har sytt en tygkruka! Mormors mors gamla lakan kom återigen till användning. Dessutom är det hon som har virkat den gulliga spetsen som jag fick tillåtelse av mamma att använda. Idén fick jag av House of Candles och den var hur lätt som helst att göra. Jag använde plastkruka som mall och med hjälp av den kunde jag dels mäta upp hur stor botten skulle vara och dels hur mycket tyg som behövdes runt om krukan. Sedan var det bara att nåla fast botten med ytterbiten och slutligen sy ihop skarven på den cylinderformade delen. Till sist mäter man upp hur lång spetsbiten ska vara och syr på den.

Jag blev väldigt nöjd med resultatet, så det är inte helt omöjligt att det blir fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...