fredag 21 maj 2010

Jag ska sy en kjol!


Har hittat ett jättefint (och lätt) mönster på en cirkelkjol hos Petronella. Dagen efter att jag hittat mönstret skulle jag iväg till en affär med massor av tyger. Kunde såklart inte låta bli att inhandla lite av det här fina prickiga! Eftersom jag, än så länge, inte är någon hejare på att sy kläder måste jag ha lite assistans av mamma (varför var man inte mer intresserad under syslöjslektionerna?). Det vore ju synd om jag råkade klippa fel..Förhoppningsvis kommer jag igång snart.

Förresten har Josefin Design en beskrivning på hur man syr rosetter att fästa på exempelvis kläder. Jag kanske gör en till kjolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...