söndag 3 oktober 2010

Virkad mössa och vantar

Det har blivit mycket virkat den senaste tiden och det kommer förmodligen att avspeglas här i bloggen. Skulle gjort inlägg mycket tidigare, men så lyckades jag förlägga kameran och då är det lite svårt att fota allt nytt..I vilket fall har jag nu hittat den igen, väldigt skönt.

Sen sist har jag virkat både mössa och vantar i samma garn. Gjorde ett besök på Göksäter på Orust och hittade då väldigt billigt och fint garn. Tack vare mudden i avvikande färg på vantarna räckte garnet även till dem. En arbetskamrat har följt hela projektet med följd att jag har lovat att virka en mössa till henne också.

Inspiration till vantarna hittade jag på garnstudio. Jag följde dock inte mönstret mer än till resårvirkandet. Resten virkade jag på frihand, det är mycket smidigare då man ju slipper man räkna varv :) Nu återstår bara att hitta några snygga lila knappar att ha vid öppningen på mudden.




Mönster till mössa kommer inom några dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...