tisdag 8 februari 2011

En utmaning!

Jag har fått en utmaning av Lycka kan vara en ton! Hon delade ut den till alla som vill vara med och eftersom jag inte befinner mig hemma just nu passar det bra med ett inlägg som inte är pysselrelaterat.

1. Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat i det här formatet sedan hösten 2008 (om jag inte minns alldeles galet). Jag började då bli färdig med mitt plugg och hade inget jobb i sikte. Då tog pysslandet allt mer tid och jag tyckte det kändes kul att dela med mig av det jag gjorde.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Hmm, skulle tro att det är 10-15 stycken. Listan fylls på allt eftersom! Det finns ju så många roliga bloggar att inspireras av.

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
Nästan ingen. De flesta är pysselbloggar och framförallt inriktade på skapande.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?
Ja, det tror och hoppas jag!

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur du vill vara i din blogg, eller tänjs gränsen hela tiden?
Jag tycker jag har hittat ett sätt som funkar. Jag är inte speciellt privat i bloggen. Egentligen hade jag inte haft några problem att vara mer privat, men jag tycker inte att det har så mycket med mitt pysslande att göra. Är någon intresserad av vem jag är så är det bara att fråga!

6. I vilken utsträckning bloggar du för bekräftelse, tror du?
Ganska stor. Jag bloggar för att ge inspiration, men också för att få! Idéutbyte helt enkelt.

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att du fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, inte en enda!

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut! Vet man inte var en sund gräns går för hur mycket privatliv man ska lägga ut så tror jag det kan bli skadligt i viss mån.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
När man inte har något projekt på gång, men man ändå känner att man borde uppdatera..Som tur är händer det inte så ofta!

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag hoppas det! Det beror lite på hur mycket tid jag har, det får inte kännas som ett måste.


Jag skickar också vidare utmaningen till alla som vill hänga på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...