tisdag 22 februari 2011

Värmande kanin klar!

Idag är det tisdag och dags för symöte med Husmorsskolans nya syförening. Min värmande kanin är nu klar! Idén har jag lånat från Fröken Pyssel. Har hört att det allra bästa ska vara att fylla kudden med bovete, men jag tog vanligt jasmineris och hoppas att det ska gå lika bra. För att slippa lägga in hela kaninen i micron har jag sytt en innerpåse av ett gammalt lakan. Längst ner på själva kaninen sydde jag i kardborreband så att jag lätt kan öppna och stänga.



Jag ville att hjärtat skulle bli lite "bulligt"
så jag fyllde det med sånt där mellanlägg
som man har till grytlappar.

Om man vill göra en egen så ser man
hur de olika delarna ser ut här.


8 kommentarer:

  1. superfin!! och vilka härliga färger och tyger du valt. tack för inspirationen i symötet idag. kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilken sötnos han blev, din värmande kanin! Och vilka otroligt fina tyger. Gillar särkilt det med äpplena... Toppen med sådana här syprojekt på lager -passar så bra när man till exempel vill göra av med sina stuvbitar. En värmekanin är ju också en fin present till både barn och vuxna:)

    Tack för ditt bidrag!
    Hälsar Maja

    SvaraRadera
  3. Å... vilken gullig sängkompis!
    En sådan skulle ju jag vilja ha!

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig värmekanin. Smart att göra en innerpåse också!

    SvaraRadera
  5. Ah, verkligen ett bra projekt för stuvbitar :) Tack för tipset, och jättefin kanin!

    SvaraRadera
  6. Perfekt till en liten frusen människa! Jättefin!

    SvaraRadera
  7. Åh vad fin den blev, vilka härliga färger och vad gulligt med det "bulliga" hjärtat :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...