måndag 28 mars 2011

En fiffilur till påskriset

När jag efterlyste virkat påskpyssel här på bloggen fick jag ett par bra tips från Lovisa, bland annat en liten påskkyckling och ett mönster på fiffilurer. Än så länge har jag bara hunnit med att göra en fiffilur, men då jag ju inte bara kan ha en stackars figur i mitt påskris får jag försöka mig på att göra några påskkycklingar också. Har även hittat mönster på påskhattar hos Polliver. Om man vill kan man sätta en fjäder i hatten, men de är fina som de är också.



Näbben på min fiffilur blev lite lång, men jag tycker att han blev ganska söt ändå. Stjärtfjädrarna fick jag inte alls till, så jag struntade i dem. Mönstret var väldigt fiffigt (haha) då man virkade kroppen som en cirkel och sedan sydde på de olika kroppsdelarna innan man monterade fågeln. På så sätt kunde alla trådar fästas på insidan av kroppen. Smart!

2 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Jag hade också problem med vingarna, men fick tänka om helt hur den fiffiga skaparen skulle ha gjort i det stället, och då gick det så bra så! Det var lika med fötter och stjärtfjädrar med för mig, fick det inte alls att stämma, men när det väl gick så tycker jag att det var ett väldigt roligt mönster! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...