torsdag 14 juli 2011

Barndomslandet

Ilördags var jag och ett par vänner på loppistur neråt Halmstad. Tyvärr var ingen av oss på något spenderarhumör, så det blev inte så mycket fyndat. Det berodde nog inte bara på det förresten, loppisarna var inga större höjdare heller. Där fanns mycket nya grejer, typ avlagda leksaker.

Men lite fick jag fyndat i alla fall! När jag skulle börja med min Hedda-kofta insåg jag att jag saknade stickor nr 5,5. Det hittade jag för en tia på en av loppisarna, så de fick följa med hem. På samma ställe började jag kika på barnböcker och hittade då hela serien av Skattkammaren. 10 böcker för 100 kr. Jag kunde dock inte bestämma mig, så det slutade med att vännen köpte allihop. Bakom dem hittade jag istället en annan serie med barnsagor från 60-talet, nämligen Barndomslandet. De var lite dyrare, men i gengäld tyckte jag bättre om de böckerna. Folksagor blandas med klassiker. Det gillar jag! Fina bilder var det också.


Tydligen omfattar serien hela åtta böcker, men det duger rätt bra med fyra också. Men det är klart, hittar jag resten så är det klart att jag köper dem också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...