torsdag 16 februari 2012

Inte vackrast i världen

Ikväll började jag leta efter schysst musik, då jag kände att mina spotifylistor började bli lite mossiga och trista. Hittade då Inte vackrast i världen av Emil Jensen. Vilken fantastisk text! Läs och njut: 

Ni som vet att en mur bara är en bro på högkant
och det som är som det är inte måste vara konstant.
Ni som hör rop på hjälp när ingen annan hör det,
gör det ni gör och aldrig får nåt för det,
låter ni bli finns ingen annan där som gör det
Ni som går dit ni går utan att någon annan styr er,
ni som får era sår utan att ni bli martyrer.
Ni som drömmer men aldrig blundar för det som händer,
glömmer era fiender men aldrig vänner,
gömmer och hjälper människor ni inte känner

Ni är inte vackrast i världen,
världen är vackrast i er.
Och det är inte i era ögon
det är i vad ni ser.

Ni som skrattar er fram till det sjukt seriösa
Ni som får folk att undra om ni borde få gå lösa
Ni som alltid gör fel och aldrig är perfekta,
spelar inga spel och skiter i det korrekta,
som vågar vara snea och deffekta.

Ni är inte vackrast i världen ...

Åh, hur ni lyckas inspirera
få mig att vilja orka mera,
utan att jag känner mig sämre
eller måste prestera.
Åh, hur ni lyckas exaltera
få mig att orka vilja mera
det hörs på era röster
det lyser i er när man ser er

Så ni är vackrast i världen
världen är vackrast i er
Och jag ser det i era ögon,
där ser jag vad ni ser. 

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...