lördag 3 mars 2012

Allt om virkning

Som så många andra har jag spanat in årets bokrea. Det är faktiskt lite synd att näthandeln har tagit över så mycket, det blir liksom inte riktigt samma grej nuförtiden. I och för sig får jag väl erkänna att jag är en sån där som gärna beställer från nätet... Men det beror framförallt på att utbudet är så mycket större där. 


Hursomhelst så hittade jag boken Stora boken om virkning och slog såklart till. Handarbetsböcker kan man ju inte få för många av! Boken innehöll allt man kan tänka sig vad gäller virkning. Nu kliar det i fingrarna efter att få sätta tänderna (eller händerna..haha) i alla roliga tekniker som jag inte visste fanns. Dessvärre presenterades inte särskilt många mönster, men det är väl å andra sidan inte syftet med boken heller. Jag hittade dock en väldigt söt kofta som jag har lite planer på att ge mig på. Om jag är riktigt flitig kanske den kan bli en födelsedagspresent till en liten tjej som fyller år i april, men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...