onsdag 7 mars 2012

Disktrasor av lin

För en tid sedan försökte jag mig på att köpa härvor av lingarn. Fick stora problem då det skulle nystas upp, men fick till slut tipset att linda det runt till exempel en stol. Jag använde mig av datorskärmen! Den senaste tiden har jag därför ägnat åt att virka disktrasor. Den förra jag gjorde prövade jag att sticka, men jag tyckte det var lite svårt då garnet var så halt. Den virkade varianten blev kanske inte lika snygg, men å andra sidan brukar jag sällan reflektera över det fina rutmönstret på den stickade trasan. 


Vem har sagt att disktrasor måste vara kvadratiska? Jag bestämde att de skulle bli rektangulära, så det fick de bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...