fredag 24 augusti 2012

Slaktad lampskärm

Äntligen är jag tillbaka efter en lååång bloggpaus! Ibland blir det bara så, varken tiden eller pysselorken finns där. Höstens första pyssel fick bli en fönsterlampa. Idén har jag inte kommit på alldeles själv, utan det är två personer som har inspirerat mig. Den första är vännen Katta som jag var på loppis  med för ett tag sen. Hon köpte då en taklampa som hon skulle slakta och hänga i sovrummet (det lät visst lite makabert...). Den andra personen är Ladylox, som hade gjort just en fönsterlampa.

Hursomhelst så tänkte jag inte på att något sånt skulle kunna vara nånting för mig, någon taklampa behövde jag ju inte. Men så såg jag att Ladylox hade gjort en fönsterlampevariant. Sagt och gjort! Nästa gång jag besökte Kupan fick jag syn på en utomordentligt ful lampskärm som blev min för endast fem kronor.


Tyget på lampskärmen slets av (ja, det satt verkligen hårt!) och sen botaniserade M och jag lite i hans farmors lådor. Vips, där hade vi en brun textilsladd som passade utmärkt för ändamålet! Då återstod bara själva lampan...Ännu en loppis senare så hade jag den delen också. M fick hjälpa mig med den tekniska biten, medan jag stod för spraymålandet av själva lampskärmsstommen.



Tyvärr kan jag ännu inte tända den eftersom kontakten är ojordad och därför passar den inte i mina uttag hemma. Hoppas dock på att få ordning på det ikväll då jag ska göra ett besök hos mamma och pappa. Farsgubben brukar ha det mesta i sina gömmor...

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...