lördag 23 mars 2013

Snurrkakor

Jag har börjat prenumerera på tidningen Hembakat. Den innehåller alltid en massa goda recept och man blir lika baksugen varje gång den dimper ner i brevlådan. Förra gången jag bakade försökte jag mig på ett slags snurrkakor som såg så fina ut på bilden. Jag ändrade dock lite i receptet eftersom jag ville byta ut kakaon mot röd karamellfärg istället. Jag såg framför mig hur fina mina rosa-vita kakor skulle bli, som värsta tivolikakorna liksom! Nu blev det ju inte riktigt så.


Jag har faktiskt ingen aning om vad jag gjorde för fel, men något galet måste det ju ha blivit. Kakorna blev nämligen inte alls så där lätta att kavla som det verkade vara enligt receptet. Istället fastnade degen på kaveln och jag fick smått frispel i köket. När jag väl var klar tänkte jag att det väl åtminstone skulle bli lätt att rulla ihop de olika lagren, men tji fick jag! Det blev snarare en fyrkantig degrulle än en rund. Tur att de åtminstone smakar gott! Dessutom är det ju ingen som vet hur det var tänkt att de skulle se ut... De är kanske inte så tokiga ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...