söndag 28 april 2013

Loppistur

Igår var jag och mina närmsta vänner på loppisrunda. På en och en halv timme hade avverkat tre loppisar och fyndat en hel massa fint. Det lustiga är att jag alltid kommer hem med mer grejer när jag shoppar med andra...Det är nog för att de hejar på så mycket att all tvekan försvinner!

Det första fyndet bestod av åtta stycken dessertskålar. Tyvärr var en lite naggad på kanten och på en annan hade en del av guldkanten skavts av, men  jag resonerade som så att det är bättre att ha åtta stycken än bara sex. Skålarna invigdes för övrigt under gårdagskvällen då mamma och pappa var här på middag.



















Jag fyndade också en 10-liters emaljgryta från Kockums. Den kommer att bli perfekt till sommaren då jag ska göra saft - nu slipper jag använda en hink till den rårörda rabarbersaften.


Det tredje fyndet var en gammal telefonhylla i teak som matchar min hallspegel perfekt. Nu ska jag bara få hjälp att hänga upp den! Hade det inte varit för betongväggarna hade jag fixat det själv, men nu har pappa lovat att komma hit med slagborren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...