söndag 7 april 2013

Söndagssysslor

Idag har jag bara ägnat mig åt sånt som är roligt, nämligen stickning och bakning! Dagen inleddes med att jag stickade klart Islandströjan som syrran ska få. Den är ännu inte helt klar, då ärmhålen ska sys ihop, kragen ska sys fast och hela tröjan ska blötas och torkas men nu är åtminstone allt stickande klart. Här får ni en sneak peek på hur den ser ut.


Eftermiddagen ägnades åt att baka. Först ut var Mormors oförglömliga havrekakor från boken Blixtkakor (mums!). Jag hade med mig ett gäng havrekakor till jobbet för en tid sedan (bra att ha vid möten) och de tog slut på nolltid, så nu var det dags att baka några nya.


När havrekakorna var klara kände jag mig inte riktigt klar med bakningen. Därför tog jag fram min stora muffinsbok och letade upp ett recept på tranbärsmuffins.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...