måndag 12 augusti 2013

Välkommen Ellen!

Nu har Ellen kommit till världen! Det är min vän i Lund som fått barn och jag vill naturligtvis välkomna henne genom att sticka en kofta. Då jag vet att mamma Hanna gillar rosa fick det bli en rosa-vit variant. Mönstret hittade jag i en bok som lånat på biblioteket, men det visade sig att mönstret även fanns på nätet, nämligen hos Sveas punkt. Modellen presenterades för första gången år 1946 i boken Vi syr vi stickar vi virkar.

Modellen är väldigt lättstickad då det i stort sätt är samma sex varv som upprepas genom hela mönstret. Tidigare har jag ju stickat ett helt gäng femtimmarskoftor så det var roligt med lite variation.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...