söndag 13 oktober 2013

Sy-söndag!

När jag fyllde 30 för ett par veckor sen fick jag en symaskin i present. Som jag längtat! Då jag verkligen ville ha tid på mig första gången jag skulle använda den har jag väntat tills idag med att försöka. Instruktionsboken är minst sagt utförlig och det kändes som en hel vetenskap att sätta sig in i hur maskinen fungerar. När jag väl fått ordning på att spola och att trä maskinen insåg jag dock ganska snart att det bara var att sätta igång som vanligt.

Mitt första projekt blev att lägga upp ett par jeans som var på tok för långa. Då jag hemskt gärna ville ha kvar originalfållen letade jag efter tips som visade den möjligheten. Hittade då en steg för steg-beskrivning med bilder hos Miris Skaparlusta.

Något jag inte alls tänkt på innan är hur van jag är vid mammas gamla 70-talssymaskin. Automatiskt försöker jag leta efter pressarfoten på baksidan av maskinen och när jag ska backa söker sig handen till en knapp på höger sida. Undrar hur lång tid det tar innan jag vänjer mig av med det?

Nya pärlan!
Letar du också efter en bra symaskin? Icakuriren har gjort ett test som de visar på sin hemsida. Perfekt för lite vägledning! Förresten har de en massa andra tester också, så om man behöver tips och råd är det en bra idé att kika in där.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...