tisdag 20 maj 2014

En mormorsfilt

Det här evighetsprojektet har faktiskt varit klart i några veckor nu, men jag har bara inte kommit mig för att skriva om det förrän nu. Filten är gjord av så kallade mormorsränder och är 146 x 166 cm. Jag resonerade som så att om jag ändå ska virka en filt måste den vara rejäl! Om den inte går att vira in sig i ordentligt kommer jag inte att använda den.


Som ni förstår gick det åt en hel massa garn till det här. De allra flesta färgerna hade jag hemma, men jag fick komplettera med  bland annat gult, grönt och vitt.

Vill du också virka mormorsränder? En utmärkt beskrivning hittar du hos Virkning i fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...