torsdag 22 maj 2014

Pimpad pall

Jag har återigen loppisfyndat! I min lilla lägenhet har jag begränsat med sittplatser så när det är dags för middagsgäster att komma hit får alltid en av oss sitta på en pall. Tyvärr har min gamla plastpall (som egentligen är rätt cool) gått sönder och man riskerar att få ett nyp i baken när man sätter sig på den. Lyckan var därför total när jag hittade en gammal pall på loppis för 100 kr. Jag såg genast framför mig hur den skulle bli väldigt tjusig med ett nytt och fräsch tyg. Tyvärr tänkte jag inte på att ta en "före-bild" så ni får tänka er hur den såg utan innan. Tyget bestod av ett gråblått tyg som var mjukt och slitet.


I mitt lilla tyglager hittade jag ett tyg i nästan samma nyans, men med mönster, som jag tyckte passade fint. Det gamla tyget fick sitta kvar under och det nya häftade jag helt enkelt fast med hjälp av en häftpistol. Nu hoppas jag bara att det håller! Det kommer åtminstone bli lätt att byta ut den dagen det är slitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...