måndag 23 mars 2015

Gertrud

Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet med Gertrud! Maja (Husmorsskolan) har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med både utformning och mönster av den här koftan. Här kan ni läsa mer om Gertrud.

Då jag redan har en vit Clara i garderoben ville jag satsa på något annat. En rosa kofta har jag saknat några gånger så det fick det bli! Tyvärr fanns inte rätt nyans i det rekommenderade garnet men jag fick en hel massa tips på KAL:en som ligger på Facebook och fastnade till sist för Magasin Duett Supersoft. Den fanns i exakt den bubbelgumsrosa (Allium) som jag letade efter.


Gertrud är så rolig att sticka på! Sist jag stickade en kofta gjorde jag en Siri och i ärlighetens namn var den ganska jobbig att göra... När den väl var klar insåg jag dessutom att jag inte är riktigt förtjust i modellen, den är liksom för rak för min smak. Hursomhelst så känns Gertrud riktigt bra och när jag är på jobbet längtar jag hem så att jag kan sätta händerna i stickningen igen. Det är ju precis så det ska vara!


I söndags stickade jag hela förmiddagen innan det var dags att ge sig av till jobbet. Gertrud, kaffe och podcast = bästa kombon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...