måndag 23 november 2015

Olles värmande vantar och sockar

I
somras kom en liten Olle till världen och han skulle såklart välkomnas med lite handstickat. Jag har dock haft lite andra stickprojekt det senaste så han har fått vänta på sin tur. Under några kvällar stickade jag matchande vantar och sockar. Jag insåg ganska snart att det är svårt att ha koll på storleken till såna där småttingar, men hoppas att grejerna kommer till användning. Jag vill ju liksom inte att det ska bli lagom stort till våren då det är varmt...

Hursomhelst, så här blev resultatet.


Jag använde två olika garner: Hverdagsuld samt Kampes 2-trådiga. Det flerfärgade är faktiskt ett resultat av färgning som jag försökte mig på. Planen var att den turkosa skulle bli mer djupblå men jag insåg efteråt att jag nog hade behövt ha i lite svart då. Jag tycker att det blev fint fast det inte blev som jag tänkte mig!

Mönstret på sockarna hittade jag på Ravelry, de heter rätt och slätt Baby Socks och är skapat av Kate Atherley. Mönstret till vantarna kommer från Järbo garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...