fredag 6 november 2009

Räkor i orientalisk sås

Ikväll kommer vännen Sara på besök och då måste man ju såklart bjuda på något gott. För ett tag sen åt jag och min pojkvän Räkor i orientalisk sås och eftersom det var så gott så är det precis vad jag tänker laga till idag! Det här behövs till 4 personer:

Räkor i orientalisk sås
700 gram räkor alt 250 gram frysta skalade
4 msk margarin
1-2 msk curry
1 tsk paprika pulver
1 tsk cayennepeppar
2 vitlöksklyftor
6-8 tomater eller en burk krossade tomater
3-4 paprikor (strimlade)
3 msk chilisås
1 tsk salt
1 dl grädde

Smält fettet i en högre stekpanna. Tillsätt curry, paprikapulver, cayennepeppar och vitlök. Låt detta blandas, lägg sedan i räkorna och fräs dessa i några minuter (viktigt att de ej ligger i för länge då risken finns att de blir sega). Ta upp dem ur pannan och lägg sedan i paprikan tillsammans med de krossade tomaterna. Tillsätt salt och chilisås. Låt detta koka i 10 minuter, häll sedan i grädden för att koka ytterligare någon minut. Tillsätt skaldjuren och låt blandningen bli varm.

Servera med ris alternativt pasta.

Tyvärr har jag ingen bild på hur rätten ser ut, men det kanske dyker upp efter ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...