onsdag 2 december 2009

Färdig krans!

Nu är julkransen klar! Eftersom det är så fint väder idag gav jag mig ut i skogen redan i förmiddags för att plocka mossa och lite annat som jag behövde. Vid lunchtid var det bara att sätta sig i uterummet och pyssla! Jag använde ståltråd för att fästa mossan och pyntet, men den syns litegrann. Är det någon som har tips på annat material? Jag tyckte för övrigt att jag hade plockat jättemycket mossa, men det var precis att det räckte runt om så ett råd är att överdriva lite. Som dekoration använde jag några kottar från lärkträd, grankvistar, lingdonris och såklart - mina torkade apelsinskivor! Jag är själv ganska nöjd med slutresultatet. Glömde dock självklart att fota innan jag hängde upp den, därav den halvtrista bilden.

2 kommentarer:

  1. Jättefin! När får vi se dig på torget med alla dina alster till salu då? Ett himla härligt sätt att finansiera sitt pysslade om man kan stå ut med torgtanterna :-D Jag kommer i alla fall och handlar!

    SvaraRadera
  2. Haha, det lär aldrig hända! Men om så blir fallet känns det ju bra att veta att jag redan har en stamkund ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...