tisdag 1 december 2009

Halmkrans

Den här grundstommen i halm till en krans köpte jag på Huseby Bruk julmarknad för ett tag sen. Den kostade bara 15 kr! Jag är nöjd. Imorgon bär det av ut i skogen för att leta mossa och ev. rönnbär. Just nu torkas dessutom de där apelsinskivorna i ugnen. Håll tummarna för att de blir bra! Heja heja. Återkommer såklart med en bild på julkransen så fort den är klar. Frågan är bara var jag ska hänga den..mamma och pappa har ingen krok på dörren och det kommer förmodligen inte dyka upp nån heller. Jaja, jag ska nog hitta en lämplig plats!

Förutom pysslet med torkade apelsiner och julkrans så håller jag på att sticka en fuskpolo som förhoppningsvis kommer bli hur snygg som helst. Jag har inte stickat sen högstadiet (då jag vill minnas att jag knåpade ihop en fruktansvärd halsduk som var gul- och svartrandig. Huu!) och mina kunskaper var därför minst sagt förlegade om inte obefintliga. Det hela resulterade i att jag stickade hela dagen igår utan att fatta varför det inte blev ribbstickning som det var tänkt..När mamma kom hem senare på kvällen visade hon vad jag gjort för fel och rev sen upp alltihop. Suck. Det var det dagsverket...Nu har jag i alla fall kommit en bit på vägen igen, men handleden är lite mör efter allt stickande. Uppdatering och bild på projektet kommer inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...