måndag 7 mars 2011

Finfina fynd

I förrgår berättade jag om loppisrundan jag var på i veckan. På den tredje och sista loppisen fanns hur många rum som helst, vilket innebar mycket att titta på. Precis innanför dörren fick jag dock syn på en riktig godbit. Vännen såg den egentligen, men då hon inte skulle ha den var det fritt fram för mig. Jag är lite kär i tavlan..200 kr fick jag ge för den, men det var den absolut värd! Frågan är bara var den ska hänga? I en etta på 38 kvadrat finns det inte så mycket utrymme för fler tavlor, men jag vill så gärna ha den på väggen redan nu så det får nog bli en liten omstrukturering..



På samma ställe hittade jag också tre böcker: Selma Lagerlöfs Jerusalem  från 1953 (som jag är väldigt nyfiken på att läsa) och Daniel Defoes Robinson Crusoe från 1950.



Utöver ovan nämnda böcker hittade jag också en finfin kokbok vid namn Prinsessornas kokbok, husmanskost och helgdagsmat av Jenny Åkerström. Den är från 1932 och jag måste erkänna att jag delvis köpte den för att framsidan var så fin...Dessutom finns det en hel massa goda efterrätter att prova. Vad sägs om äppelmaräng, äkta savarin, gräddvofflor (ja, det stavas med o!) eller gräddmunkar? Det ska bli roligt att använda den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...