lördag 18 juni 2011

Nytt koftprojekt

Trots att jag ännu inte är helt klar med barnkoftan (jag har sytt ihop hela, men inte stickat kanter och knapphål) har jag börjat med ett par nya projekt. Jag vet att jag kommer att göra klart koftan tids nog, jag måste bara låta den vila ett tag för att få lust till det igen. Gör ni också så, pausar från projekten?

Sidorna har krullat ihop sig lite.

Jag har också börjat på en tomatröd kofta till mig själv. Den kommer bli så fin! För första gången gjorde jag ett stickprov (jag brukar inte vara så noggrann, men den här gången vill jag ju verkligen att koftan ska passa). Det visade sig att jag nog stickar ganska hårt, så jag var tvungen att ta en storlek större på stickorna. 

Igår var det så roligt att jag hann ända upp till ärmhålet på bakstycket..Har tänkt ta med stickningen till jobbet i helgen också och om det inte kommer så mycket folk får jag nog gjort en del där. Förresten ser stickorna jag använder lite speciella ut. Visst brukar det alltid vara en "plupp" längst ut på stickan så att maskorna inte faller av? Det saknas på de här, så jag har fått sätta dit en av mormors gamla stopp-pluppar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...