tisdag 21 juni 2011

Symötestisdag - rosetthårspänne

Det känns som att jag aldrig blir klar med några projekt! Däremot är jag bra på att starta nya. De senaste veckorna har jag inte haft så mycket färdigt att visa upp på symötet, men det tänker jag råda bot på nu. För några veckor sedan tipsade ju Maja om hur man virkar rosetter och det är precis vad jag har pysslat med! Ett lagom smått pyssel som passar för min stora påse restgarner :) Dessutom gick det väldigt snabbt, så jag kommer garanterat göra fler!


Det bästa med rosetter är att man kan använda dem till lite vad som helst. I vinter kommer det säkert bli ett gäng mössor och kanske vantar med rosetter på. Anpassar man bara storleken så kan det bli riktigt snyggt! Så här under sommartid kan man istället fixa till ett snyggt rosetthårspänne. Gulligt tycker jag!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad sött och så himlans skoja att se att mitt mönster funkar för andra med:) Att göra hårspännen med rosetter är en höjdare, tycker jag!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ vad fint det mönstret måste ju jag med söka reda på. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  3. Så söt rosett! Kanske skulle göra ett hårspänne till min dotter. Lycka till med alla projekten, känner igen mig så mycket...
    Kanske att semestern kan hjälpa dig få tid att avsluta några?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...