lördag 10 september 2011

Knappar - hur gör man?

För en tid sedan hittade jag till min stora glädje urtjusiga knappar på loppis. Ett halvt rör för bara 10 kr, det tyckte jag var billigt! Tyvärr kikade jag inte så noga genom röret, så när jag kom hem insåg jag att knapparna var tvådelade på något märkligt sätt. Jag hoppas att det framgår hur de ser ut genom fotot. Min fråga är nu nämligen: Hur gör man? Jag är ju bara van vid vanliga knappar med helt vanliga hål, men de här ska man förmodligen sätta ihop på något vis.


1 kommentar:

  1. Hej, ser att du inte fått några förklarande kommentarer än. Kanske har du klurat ut det själv? Om inte, så är det här är stommar för att göra klädda tygknappar. Så man kan göra knappar som smälter in i tyget resten av plagget är sytt i - eller tvärsom klä dem i ett helt annat tyg som bryter snyggt mot det tyg man sytt i.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...