måndag 19 september 2011

Pippimössa

När jag var klar med Pippitröjan visade det sig att jag hade ganska mycket garn över. Varför inte göra en mössa, tänkte jag! Då en vän uttryckt en önskan om en Pippitröja tänkte jag att hon kanske skulle bli glad över en mössa. Det går ju lite snabbare än att sticka en hel tröja i vuxenstorlek...


Då jag inte hittade något mönster letade jag upp en beskrivning på en annan mössa för att på så sätt få reda på hur många maskor jag skulle lägga upp. Tanken var sen att jag skulle följa mönstret, men som vanligt är jag ganska dålig på att följa beskrivningar...Jag stickade istället på frihand och det riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...