måndag 10 oktober 2011

Yarn Paradise

Häromdagen läste jag på bloggen En dag i sänder om Yarn Paradise. Jag blev nyfiken och skulle bara gå in och titta lite...Det slutade med en rekordbeställning! Har aldrig någonsin köpt så mycket garn på en gång förut. Eftersom jag ändå haft i tankarna att köpa garn till ett koftprojekt tyckte jag att jag ändå kunde göra det när det var så billigt. Garnet kommer räcka till två koftor plus en hel massa annat. Totalt beställde jag nämligen 32 nystan för totalt 470 kr (inklusive frakt). Det sjuka är ju att frakten kostar ungefär lika mycket som garnet, så det är lika bra att beställa mycket på en gång. När jag var klar räknade jag ut att jag hade fått betala ungefär 17 kr/hekto. Helt otroligt!


Garnet på bilden kostade 20 kr för fyra nystan. Tyvärr insåg jag att det var svårt att sticka med..Men man kan ju alltid använda det till presentinslagning!

Nu blev det här lite av ett reklaminslag för Yarn Paradise. Men det får det vara värt, jag är så nöjd! Frakten var dessutom supersnabb - från det att jag beställde tills dess att jag fick varorna tog det cirka två dagar.

3 kommentarer:

  1. Jag blev också sugen på att beställa garn därifrån när jag läste om det förra tisdagen, men det får bli en annan gång. Och ett litet tips! En tjej på mitt jobb stickade en sjal med ett liknande garn som ditt tillsammans med ett vanligt ("dubbeltråd" alltså) och det blev en jättefin effekt av det. Så det går nog att sticka med.

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för kommentaren om den gula koftan!
    Mönster, ja... Grunden är väl "Sunnas superkofta" ur Värme-böckerna (minns inte vilken, just nu) men jag har annat sticknummer och har ändrat lite i maskantalet och i antalet centimentrar... mer mönster än så är det inte :)

    SvaraRadera
  3. Beställde garn ändå. Kunde inte låta bli. :)Lämnade DHL ditt paket utanför dörren eller var du hemma? Har haft stora problem med dem tidigare när de varit förbi utan att jag vetat om det och jag inte fått mina varor på 1 månad och till slut har varit tvungen att cykla långt för att hämta dem själv.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...