torsdag 10 november 2011

Adventskalenderspånande

Som så många andra pysselnördar har jag så smått börja tänka på både advents- och julpyssel. Jag har länge velat göra någon form av adventskalender, men ännu kommit till skott. Tidigare har jag funderat på att knåpa ihop en till min pojkvän, men då han inte äter så värst mycket godis (chokladen han fick i februari är fortfarande oöppnad) och han dessutom inte är i nåt större behov av småsaker så har det inte varit aktuellt att ge honom en kalender. Men så hittade jag lite inspiration! Kikan gjorde nämligen en Trisskalender förra året och det tyckte jag var en riktigt bra idé. Eventuellt ska jag fylla den med lite andra grejer också, vad återstår att se.

Jag spånade lite på vad man skulle kunna fylla en vuxenkalender med och kom fram till följande tips:
  1. Biobiljett(er)
  2. Sockar (hemstickade såklart!)
  3. Godis
  4. Miniflaska med snaps/likör
  5. Ett fint foto (förslagsvis föreställande den som ger bort kalendern).
  6. Vantar (Kanske ett virkat par?)
  7. Lotter
  8. Micropopcorn
  9. Pocketbok
  10. Tuggummi
  11. Reflex
  12. Bokmärke
  13. Servetter
  14. Pulsvärmare
  15. Någon rolig disktrasa
  16. Cd-skiva 
  17. Smycke
  18. En fin julgranskula
  19. Te
  20. Lypsyl/läppglans
  21. Ljus
  22. Tändsticksask (spana till exempel in den här och den här).
  23. Spotifyabonnemang
  24. Porslinstomte
Hos Martha Stewart finns också en del tips på finfina hemmagjorda adventskalendrar. Jag tycker särskilt om dem med sockor, se nedan (bilder lånade från marthastewart.com).



Förra året gjorde jag förresten en variant med tändsticksaskar. Den blev fin, men tyvärr kom jag mig inte för att ge bort den till någon...Kanske kommer den till användning i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...