onsdag 16 november 2011

Dörrkrans av kastanjer

Ibland är det extra kul att jobba på museum! Som när man får pyssla på arbetstid till exempel.Den sista onsdagen i varje månad anordnar nämligen Falkenbergs museum en pysselworkshop, varje gång med olika teman. Förra gången handlade det om att skapa saker av mossa, grenar, lummer och annat som går att hitta i naturen. Då min uppgift framförallt var att ta betalt samt koka kaffe hann även jag ägna mig åt lite pyssel. 

Jag pysslade ihop ett par dörrkransar! Båda två fick formen av ett hjärta, men dekorerades med olika material. På den första stommen av tjock ståltråd trädde jag på kastanjer och den andra klädde jag med mossa (ungefär på samma sätt som man binder en midsommarkrans). Då jag gett bort den mossiga (haha) kransen till min syster utan att fotografera den innan får ni hålla tillgodo med en bild på kastanjekransen. Jag tycker den blev fin! Stommen kan ju dessutom återanvändas till nästa år och då kan den kläs med något annat om man vill.


Nästa tillfälle är den 30 november och då är det lite annorlunda julpyssel som gäller. Jag är så glad att jag har förmånen att jobba även under detta tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...