fredag 2 december 2011

Grönt är skönt

Åh, jag har unnat mig världens finaste bok! Jag kom i kontakt med den i samband med en pysselworkshop på Falkenbergs museum. Vi gjorde då kransar av bland annat mossa, kastanjer och lummer. Instruktören hade då med sig en bok som hette Grönt är skönt. Jag har sett den tidigare, men inte kikat närmare på den. Bläddrade dock lite i den under kvällen och insåg att ett exemplar av den hade suttit fint.


Då jag förra torsdagen fick ett nytt jobb (Hurra för mig! Har försörjt mig på sommarjobb och ströjobb sen i april 2009. Det är ett hårt liv i kulturbranschen...) kände jag att jag kunde få unna mig något extra. I samband med att jag skulle beställa lite julklappar klickade jag också hem Grönt är skönt-boken.

Mina föräldrar samt syster med sambo har nyligen köpt ett litet torp i Ullared och där finns massvis med både lummer och björnmossa runt husknuten. Kanske kan jag försöka mig på att fläta en mossmatta att lägga utanför dörren till torpet?

I boken finns såväl fina bilder som instruktioner till hur man gör kransar, gräsdjur, flöjter av vass, bordsdekorationer av löv, blomsterspiror och mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...