söndag 4 december 2011

Ullmuddar

Just nu är jag helt insnöad på att sticka pulsvärmare. Jag tror det är men från mitt koftstickande som ju upptog all pysseltid tidigare. Nu vill jag bara göra saker som går snabbt! Dessutom är ju pulsvärmare en bra julklapp.

Jag försöker experimentera lite med egna mönster. Det är riktigt roligt! Mitt första par har jag ju redan visat, men sen dess har det blivit två par till. Eller ehm...En av varje i alla fall! Det är ju så tråkigt att sticka samma sak två gånger i följd, så jag gjorde först en rutig variant. Sen började jag med en enfärgad randig också..Nu ska jag bara göra en till av varje!



Tyvärr tog batteriet slut precis när jag skulle fota den rutiga mudden, så ni får hålla tillgodo med de lila. Tanken är att de ska bli en julklapp till min kära mamma. Garnet hittade jag på rea för 20 kr. Prima ullgarn som värmer gott! För bästa passform gjorde jag dem något vidare längst ut mot handen. När båda muddarna är klara planerar jag också att virka en picot-kant längst ut. Då blir det lite extra fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...