måndag 12 december 2011

Julklappsinslagning - så gör du! Del 1.

För ett par år sedan gick mamma på en paketinslagningskurs. När hon kom hem visade hon mig hur man skulle göra för att få till de snygga paketen. Jag är inte riktigt lika fullfjädrad som mamma, men några små knep kan jag!

Häromdagen tog jag fram allt presentpapper och snören jag kunde hitta och placerade ut allting på golvet i min etta. Hej kreativt kaos! Nedan visar jag ett par av de paket jag blev mest nöjd med. Fler exempel kommer lite närmre julafton!

 
För att göra en solfjäder som ovan slår du först in paketet som vanligt. Därefter viker du en ganska stor bit papper på mitten. Vecka pappret till ett "dragspel" och sätt dubbelhäftande tejp på nedre delen. Fäst solfjädern på paketet. För att den ska hållas på plats behövs ett snöre som du knyter runt paketet och mitt på solfjädern. Dra nu upp papprets ändar mot mitten och fäst ihop med dubbelhäftande tejp. Hoppas beskrivningen var förståelig, det är mycket lättare än vad det låter!


Det polkagrisrandiga pappret är ett av mina absoluta favoriter. Synd bara att det inte är så jättebra kvalité. När man ska vika och greja är det nämligen bäst med lite tjockare papper så att det inte bildas fula vita streck, eller ännu värre, att pappret går sönder! Panduros papper brukar funka finfint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...