onsdag 14 december 2011

Klä en pappersask - enkelt julpyssel!

Som jag nämnt tidigare har jag haft förmånen att få jobba under ett par kvällar då pysselworkshops har anordnats på Falkenbergs museum. Det senaste temat var julpyssel och jag hann som vanligt med att pyssla lite själv också.


Tänk så fint det blir när man klär en liten träask med scrapbookingpapper! Världens enklaste och gulligaste pyssel som inte tar speciellt lång tid. Jag vet tyvärr inte var askarna är köpta, men skulle gissa att de finns i de flesta pysselaffärer.

För att det inte skulle bli så kladdigt använde jag mig av dubbelhäftande tejp istället för lim. Då locket sitter ganska tajt på själva burken bestämde jag mig för att måla med tuschpenna där istället för att klä hela burken med papper. På så sätt går det lätt att både öppna och stänga.

Än så länge har jag inte bestämt mig för vad jag ska fylla min lilla ask med, men den får pryda min byrå ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...