måndag 19 december 2011

Julklappsinslagning - så gör du! Del 2.

Idag fortsätter del 2 av mina julklappsinslagningsinlägg! I förra delen visade jag hur man enkelt gör en solfjäder på ett paket. På dagens paket finns det istället två solfjädrar som är gjorda samtidigt som övriga paketet. Knepet är att man slår in paketet som vanligt, utom den översta delen där man sparar en lång bit som viks till ett dragspel. "Dragspelet" görs lite längre än på en vanlig solfjäder så att man kan fästa de båda ändarna vid var sin sida istället för att sammanfoga dem i mitten.







På paket nummer två har jag helt enkelt använt lite överblivet papper och vikt in kanterna. Pappret har sedan virats runt paketet och fästs på baksidan med lite dubbelhäftande tejp. I en butik hittade jag dessutom en metallstjärna som fick pryda paketet tillsammans med lite tjusigt band.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...