torsdag 8 december 2011

Vit ischoklad med lime

När jag fyllde år fick jag boken Julgodis av Linnea Seidel (som för övrigt driver bloggen Linneas skafferi). När det nu närmar sig jul tog jag fram alla recepten och hittade ett som lät lite extra spännande. Det var vit ischoklad med lime. För mig som älskar vit choklad var det lite av ett drömrecept! Limen friskar dessutom upp det hela.

Förberedelserna i full gång

Tyvärr var jag nog lite för snabb med att ta av blandningen från värmen - det hela slutade nämligen med att kokosfettet flöt upp till ytan medan den vita chokladen stannade på botten. Så typiskt! Men om man slukar hela på en gång så märker man ingen skillnad på smaken :)




Den söta skålen köpte jag i Höganäs för några veckor sedan. En vän och jag tog en roadtrip till några outletbutiker som finns där. Där fanns bland annat en inredningsoutlet med fantastiska priser. Jag minns inte exakt vad jag gav för skålen, men tror det var runt 20 kronor. Som hittat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...