lördag 4 februari 2012

Tid för pyssel

Sen jag började mitt nya jobb i december har jag nästan inte pysslat alls, vilket såklart har avspeglats i bristen på inlägg här. Nu börjar jag dock så smått sätta mig in i allting och förhoppningsvis kommer jag ha lite mer lust och ork att pyssla på kvällarna efter jobbet.

Idag hade jag förresten avsatt lite välbehövlig egentid och ordnade en riktig pysslardag. Underbart! Förutom pysslandet så hann jag med lite fotografering under en promenad längs Skrea strand. Mitt på stranden står ett konstverk som kallas "Horisonten och sen då...". Den är gjord av konstnären Ulf Rollof som har berättat att ett minne väcktes vid ett besök i Falkenberg. Som barn trodde han att man kunde se ända till Mexiko om man bara kom tillräckligt högt upp. Verket består av en 14 meter badvaktsstol och köptes in av Falkenbergs kommun i samband med utställningen Sculptura 2002. Visst är den häftig?

Klicka gärna på bilden, den gör sig bättre i större storlek!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...