måndag 14 maj 2012

Fotoremsa som ram

Visst är det roligt att använda sig av roliga effekter i Photoshop! Dessvärre är jag inte jättekunnig, men jag gör mitt bästa för att lära mig mer. En väldigt bra sida för tips är Moderskeppet där det finns både forum, videos och utförliga beskrivningar.

Häromdagen blev det, genom jobbet, aktuellt för mig att lära mig hur man ramar in ett foto med ett slags fotoremsa eller fotorulle. Jag googlade då lite för att se om det fanns någon färdig ram att använda, men tyvärr hittade jag ingen. Däremot hamnade jag till slut på Moderskeppet och deras videobeskrivning. Väldigt pedagogisk!

Bilden nedan har jag fixat till efter beskrivningen. Visst blev den söt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...