onsdag 16 maj 2012

Lugn. Det ordnar sig.

För en halv evighet sen sydde jag en korsstygnstavla med orden "Lugn. Det ordnar sig".  Jag blev väldigt nöjd, men trots det blev den dessvärre liggande då jag inte hade någon lämplig brädbit att häfta fast den på. När jag väl hade ordnat det insåg jag att jag hade lyckats försnilla själva broderiet.. Typiskt. Har sedan dess undrat några gånger vart den tagit vägen, men sedan inte brytt mig särskilt mycket om det. Så häromdagen när jag skulle leta efter ett lämpligt garn till kommande projekt hittade jag tavlan längst ner i påsen. Så nu äntligen har jag gjort klart tavlan!

Då jag har en tendens att oroa mig för saker som jag innerst inne vet kommer att fixa sig, är den väldigt passande för mig. När jag broderade tavlan hade jag som idé att även brodera "Skit i det du" eller "Det är angenämt att göra ingenting". Särskilt den sista är jag lite inne på just nu! Det var längesen jag broderade, så det hade vart lite mysigt att ta upp igen. Frågan är väl bara hur mycket korsstygnskonst man vill ha på väggarna?


1 kommentar:

  1. Så söt! :) Om jag vore lite bättre på "sy pyssel" skulle jag gärna ha ett helt gäng med sådana där små tavlor i köket, i olika fina glada färger :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...