måndag 27 augusti 2012

Höst = handarbetshögsäsong

Äntligen höst! Nu kan man sitta inne och handarbeta med gott samvete. Gillas mycket! Imorgon är det dessutom dags för höstens första symöte. Det var så längesen vi sågs, så det ska bli lite extra roligt! Då vi ska vara hos mig är det min tur att bjuda på scones och te. Just nu håller jag på att sticka ett par sockar - första gången och det har gått över förväntan! Jag är faktiskt lite stolt över mig själv. Eller nej, inte lite. Mycket stolt! Hur de ser ut får ni se när bägge sockarna är klara. Den första gick i en rasande fart, men alla vet ju hur det är att sticka två av samma sak...Det tar tid!

Tills sockarna är klara får ni hålla tillgodo med ett garn från Marks och Katten som jag köpte för en tid sen. Jag älskar de murriga färgerna! Tanken är att det ska bli en mössa. Är det förresten nån som har tips på ett bra basic mössmönster?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...