måndag 3 september 2012

Sticka - eller maska

Häromdagen fick jag en sån festlig inbjudan - den 15 oktober anordnas "Sticka - eller maska" i Nissaström. Under dagen kommer det att finnas ett stickcafé och en hel massa workshops som man kunde anmäla sig till. Jag föll direkt för den som kallades "Ta mått, gör en mall, beräkna din egen tröja". Det verkar ju så otroligt kul att få lära sig hur man skapar egna mönster. Jag vet inte hur svårt det är, men jag tänker mig att om man får lära sig grunderna så kanske det blir lite lättare sen?

Det kommer också att finnas workshops som handlar om spetsstickning, dekorativa avslutningar på stickade plagg, tvåändsstickning och att sticka på engelska. På plats ska det tydligen finnas garnförsäljare också. Åh, vad jag ser fram emot det här! Läs mer om arrangemanget på Region Hallands hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...