lördag 20 oktober 2012

Sticka mössor vantar sockor!

Då jag just lärt mig att sticka mönsterstickade vantar kände jag att jag ville ha lite inspiration till nya mönster. Då jag tidigare kommit i kontakt med boken Sticka mössor vantar sockor! visste jag att den var bra. Att jag inte köpt den tidigare har helt enkelt berott på att jag ännu inte behärskat teknikerna.

Nu är den dock inhandlad och det kliar i fingrarna efter att få börja! Boken innehåller 53 beskrivningar i tidlösa modeller och olika förslag på färgställningar. För en sån som jag underlättar det dessutom att alla mönster är graderade efter svårighetsgrad.

Om man gillar den här boken finns det dessutom en uppföljare - Sticka halsdukar kragar snibbar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...