söndag 14 oktober 2012

Stickkurs

Igår spenderade jag och min arbetskamrat Jennie hela dagen i Nissaström. Det var hemslöjden i Halland som anordnade en stickdag full med workshops. Vi hade anmält oss till en kurs som hette "Ta mått, gör en mall, beräkna din egen tröja". Vi var nog alla lite förvirrade i början, men så snart vi hade förstått hur det gick till var det faktiskt inte så svårt som jag hade trott att det skulle vara. När dagen var slut hade jag gjort två mönster - en kofta och en tröja. Jag får väl se när jag får tid att sticka dem, det lär väl dröja ett tag eftersom jag har så många andra projekt på gång just nu. Jennie och jag hade lovat oss själva att inte köpa mer garn (det fanns garnförsäljare på plats under dagen), men jag kunde verkligen inte hejda mig när jag fick syn på Ankis Design. Hon sålde islandsgarn med tillhörande mönster på islandströjor. Jag som alltid velat ha en sån! Det gick inte att motstå. 405 kr fick jag ge för allt garn samt mönster på tröjan, det tycker jag var billigt!

Idag googlade jag förresten islandsgarnet Letlopi som ska användas till tröjan. Om man kan tänka sig att beställa från utlandet så är garnerna väldigt billiga på Nordicstore, ett litet tips bara!

Mönster till tröjan jag ska göra finns hos Ankis design och den ser ut så här:


2 kommentarer:

  1. Hej!Jag såg ett fint mönster på en fin tröja som du la ut 24/4 12. jag väntar mitt barbarn om tre veckor och klarar inte av att få den klar.har fått alla maskor på en sticka ska börja med raglan. jag kan inte sticka, men är väldigt intresserad. vet inte hur det ska bli en tröja. Önkar att jag bodde lite närmare Falkenberg, där ni har kurser.MVH Kerstin

    SvaraRadera
  2. Nej vad synd! Hoppas att det ordnar sig för dig. Du vet väl att det finns massvis med instruktionsvideos på Youtube?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...