fredag 21 december 2012

Islandströja

N
u är Islandströjan klar! Jag är så himla nöjd och bor mer eller mindre i tröjan nu. Faktiskt blev jag så nöjd att jag har bestämt mig för att sticka en till. Då den här beige-bruna varianten blev ganska kort och vid ska jag göra om mönstret lite så att jag får den precis som jag vill ha den. Den nya tröjan kommer att få blått som basfärg (en blandning av marinblått och kornblått, vilket för övrigt är min favoritfärg) med ett ok av vitt, grått, rött och gult.


Som tur var kom garnerna från Nordic Store-Wool jättesnabbt, det tog bara en vecka från beställningsdatum till leverans och då får man tänka på att varorna skickades från Island med ekonomipost. Gissa om jag blev glad när avin från posten låg i brevlådan! Nu kan jag sticka under hela julledigheten, bättre kan det ju knappast bli.

Återkommer såklart när den nya tröjan är klar! Men innan dess har jag några andra saker att visa upp - det får ju inte bli alldeles tyst här på bloggen.

Vill du också sticka en gosig Islandströja? Mönstret hittar du på Järbo, där det för övrigt finns flera modeller att välja bland. Sök på garnet Lettlopí så hittar du rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...