söndag 17 mars 2013

Röd sjal

För något år sedanblev jag tillfrågad att sticka en kofta åt en vän och jag sa ja. Då började garnletandet! Till sist bestämde jag mig för ett ullgarn som såg så fint ut på bilden. Tyvärr blev det lite av en besvikelse när garnet levererades då det jag uppfattat som dekorationer på bilden (blad och pärlor) visade sig sitta fast på garnet. Där försvann sugen på att sticka den där koftan och garnet blev liggande i garderoben utan att jag visste vad jag skulle göra med det. Lite som ett ufo, fast det liksom inte ens var påbörjat...


Till sist tog jag ändå tag i garnet och bestämde mig för att sticka en sjal. Nu är den äntligen klar! I sanningens namn är jag väl inte jätteförtjust i den, men efter att jag virkat kanten blev det mycket bättre. Det piggar faktiskt upp med en röd sjal i vintermörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...