torsdag 23 maj 2013

Fyndat: 50-talsklänning

I måndags skrev jag om den fina kaffeburken som jag hitta på en av Tjörns loppisar. Under samma dag besökte vi även en antikaffär. När jag trodde att jag kikat igenom allt fick jag syn på en klänning som liksom hängde vid sidan av kassan. Jag blev stormförtjust direkt, plockade ner den och höll den framför kroppen som för att mäta. Den såg ut att passa, men för säkerhets skull bad jag om att få prova den. Tyvärr fanns inget provrum, men en skrubb fick duga bra. När jag fått på mig klänningen insåg jag att jag omöjligt kunde åka därifrån utan den... Den satt helt perfekt, som om den var sydd för just mig!



Troligtvis är den från 50-talet och skräddarsydd åt någon. I livet är stålskenor isydda så att passformen ska bli så bra som möjligt. Dessutom hjälper den till att hålla klänningen uppe. Jag som aldrig gillat axelbandslösa klänningar hittade äntligen en! Den enda justeringen som jag eventuellt kommer att göra är att lägga upp den några centimeter, då jag har ganska korta ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...