torsdag 30 maj 2013

Liljekonvalj

I onsdags var jag hemma hos mina föräldrar. Då de har hela trädgårdslandet fullt med rabarber passade jag på att ta med mig några kilo hem. I kylen står nu rårörd rabarbersaft som väntar på att silas av. Den här gången passade jag på att göra en liter extra så att jag kan dela med mig till vänner som inte gör någon saft själva.


Mamma och jag tog en promenad i skogen och som vanligt vid den här tiden på året var skogen full av doftande liljekonvalj. Jag kunde inte motstå frestelsen att plocka en bukett och ta med mig hem, så nu doftar det ljuvligt i hela lägenheten. I eftermiddag ska jag ta med mig farmor ut på utflykt – hon ska visa mig sitt liljekonvaljställe och så har jag lovat att ta med fikakorg. Det ska bli roligt, det tycker både hon och jag!


 På den övre bilden syns förresten ett av mina senaste loppisfynd. Jag är lite osäker på vad det är för något, men har ett vagt minne av att det är ett redskap som ska användas när man stoppar sockar. Kan det stämma?

1 kommentar:

  1. Ja det ser ut som en stoppsvamp :) Har för mig det finns en instruktion till hur man använder den på Husmorsskolan.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...